Blender – Sculpting a tvorba komplexních modelů (BLR2)

Grafika, 3D Grafika

Chcete se stát mistrem v tvorbě 3D modelů, které upoutají pozornost v každém projektu? Tento kurz vám poskytne hlubší znalosti a nástroje pro práci s geometrií, topologií a pokročilými technikami modelování v Blenderu. Získáte schopnost tvořit modely, které jsou připravené jak pro animace a zábavní průmysl, tak pro 3D tisk a další aplikace.

Kurz je zaměřen na sculpting, tvorbu komplexních modelů a retopologii, které vám umožní tvořit detailní a optimalizované modely. Naučíte se používat pokročilé techniky práce s křivkami a modifikátory, a tak dosáhnout profesionálních výsledků v 3D tvorbě.

TOTO ŠKOLENÍ VÁM POMŮŽE:

  • Naučit se efektivně modelovat organické a mechanické tvary
  • Pracovat se sculptingem a retopologií pro detailní a optimalizované modely
  • Využívat modifikátory a pokročilé techniky pro komplexní modelování
  • Používat křivky a parametry pro přesné a rychlé modelování
  • Připravit modely pro 3D tisk nebo animace

KDO BY SE MĚL KURZU ZÚČASTNIT?

  • Kurz je určen pro 3D modeláře, kteří chtějí posunout své dovednosti
  • Vhodné pro tvůrce herních postav, animací, vizualizací nebo mechanických modelů
  • Ideální pro ty, kteří mají základy z kurzu Blender – Úvod do 3D a chtějí se naučit pokročilé techniky modelování a sculptingu

KDE A KDY KURZ PROBÍHÁ?

Kontaktujte nás

S námi máte na výběr: Přijďte na kurz osobně do naší učebny, nebo se ke kurzu připojte online. Pokud preferujete online formu, uveďte prosím do poznámky v objednávce "Připojím se virtuálně".
Více informací k hybridní formě školení naleznete zde.

Náplň kurzu:

Skrýt detaily
  • Připomenutí důležitých základů 3D
    1. Rekapitulace základních principů tvorby modelů
    2. Připomenutí nejdůležitější terminologie práce ve 3D
    3. Úpravy nastavení scén
  • Organické modelování - Sculpting
    1. Příprava a využití základního modelu (Base mesh)
    2. Úrovně detailů modelu
    3. Práce se sochařskými nástroji
    4. Vrstevní detailů
    5. Práce se štětci
    6. Variace tvarů a stavů modelu (Blend shapes)
  • Retopologie a zapékání detailů do textur
    1. Topologie modelu vhodná pro animace a zábavní průmysl
    2. Pokročilé techniky UV mapování
    3. Přenášení detailů z komplexních na optimalizované modely
  • Modelování komplexních tvarů
    1. Spojování a průniky tvarů
    2. Efektivní práce s topologií modelu
    3. Zkratky a nástroje pro rychlejší modelování
  • Modelování pomocí křivek
    1. Využití křivek pro polygonální modelování
    2. Duplikování objektů pomocí křivek
    3. Využití křivek pro modelování povrchů
    4. NURBS povrchy
  • Parametrické modelování
    1. Využití modifikátorů pro modelování komplexních tvarů
    2. Kombinace modelovacích technik
    3. Seznámení se s Geometry nodes
Předpokládané znalosti:
Pro účast na kurzu je doporučeno mít základní znalosti práce v prostředí Blenderu na úrovni kurzu Blender – Úvod do 3D. Kurz je veden na platformě Windows, ale znalosti jsou univerzální pro všechny běžné operační systémy (Windows, Mac, Linux).
Doporučený předchozí kurz:
Blender – Úvod do 3D (BLR)
Doporučený následný kurz:
Blender – Pokročilé materiály a renderování (BLR3)
Časový rozvrh:
2 dny (9:00hod. - 17:00hod.)
Jazyk:
Česky